مد و پوشاکزنانه

چه کنیم شال و روسری ساتن و حریر سر نخورد!

سر خوردن روسری ساتن و حریر یکی از معایب اونهاست، اما مساله غیر قابل حلی نیست. دسترسی آسان به اینترنت باعث شده که اطلاعات ما در مورد بسیاری از موضوعات بالا بره. یکی از این موضوعات مد و فشن است. به عنوان یک خانم اگر بخواین استایل خاص و چشمگیری داشته باشین باید به اندازه کافی در مورد انواع استایل ها اطلاعات داشته باشین. یکی از بخش‌های جداناپذیر دراستایل خانم‌های ایرانی شال و روسری است.

فقط انتخاب یک شال و روسری باکیفیت استایلتون را خاص نمیکنه. نحوه بستن روسری و شال، شناخت انواع جنس، رنگبندی و…جز مسائل مهم که باید به آن دقت کنین. یکی از مشکلاتی خانمها در زمان پوشیدن شال و روسری سر خوردن آن است. در این مطلب میخوایم راه‌های جلوگیری از سر خوردن شال و روسری را به شما آموزش بدیم.

خرید شال و روسری با تخفیف ویژه

چه روسری را انتخاب کنیم؟

در زمان خرید شال و روسری حتماً به جنس آن دقت کنین. اگر میخواین یک شال یا روسری برای فعالیت‌های روزمرتون بخرین بهتره شال و روسری‌های نخی را انتخاب کنین. شال و روسری‌های نخی سبک و راحت هستن و لیز نمیخورن.

اما اگر به دنبال یک شال و یا روسری لاکچری برای مهمونی و مراسم­هاتون هستین شال و روسری حریر یا ساتن را انتخاب کنین. شال و روسری‌های ساتن و حریر برای مراسم‌های رسمی و خاص مناسب هستن. جنس پارچه ساتن و حریرلطیف و سبک است. اما بزرگترین عیب این شال و روسری‌ها فیکس نشدن آنها روی سر و لیز خوردنشونه. اما بخاطر طراحی و خاص بودن آن‌ها خیلی از خانمها برای مراسمات و مهمونی هاشون از آنها استفاده میکنن.

جلوگیری از سر خوردن شال و روسری

یکی از دغدغه‌های تمام خانمها در زمان پوشیدن روسری این است که روسری به حالت مناسبی روی سرشون قرار بگیره و مجبور نباشن مدام آن را مرتب کنن. این مشکل بیشتر در زمان استفاده از شال و روسری حریر و ساتن پیش میاد. شما میتونین با انجام چند ترفند این مشکل را حل کنین و با خیال راحت از شال و روسری هاتون استفاده کنین.

بستن موها

اگر موهای بلندی دارین بهتر آن را ببندین چون باز گذاشتن موهای بلند و به ویژه لخت باعث میشه روسری یا شالتون به خوبی روی سرتون فیکس نشه. پس بهتر موهاتون را با کش مو یا کلیپس محکم ببندین. سعی کنین کلیپستون با موهاتون پوشیده شه که شال یا روسریتون به راحتی نخ کش نشه.

گیره و کلیپس روسری

یکی دیگه از روشهای که میتونین روسریتون را ثابت نگه دارین استفاده کردن از گیره و کلیپس روسری است. حتماً از گیره‌هایی استفاده کنین که محکم باشن و خیلی راحت شل نشن. قبل از خرید سطحشون را چک کنین که زائده نداشته باشه و باعث نخ کش شدن شال یا روسریتون نشه. یکی از روش‌های آسون بستن روسری با گیره، روسری لبنانی است.

کلاه حجاب یا هدبند

یکی دیگه از راه‌های جلوگیری از سر خوردن شال و روسری استفاده از کلاه حجاب یا هدبند است. هدبند و کلاه‌های حجاب نخی رنگبندی و طرح‌های متنوعی دارن که برای استفاده در زیر شالو روسری حریر یا ساتن مناسب‌اند.

طلق

استفاده از طلق های مخصوص هم باعث میشه جلوی روسریتون خوش فرم باشه و هم از سر خوردن شال و روسری جلوگیری می کنه. طلق را میتونین از فروشگاه بخرین یا خودتون در خونه درست کنین.

چه کنیم شال و روسری ساتن و حریر سر نخورد!

درست کردن طلق در خانه:

برای ساختن طلق در خونه میتونین از طلق های مخصوص A4 یا پوشه‌های دکمه دار استفاده کنین. برای مثال: یک گوشه از طلق شیرازه را انتخاب کنین و به صورت هلالی شروع کنین به برش زدن تا به گوشه دیگه برسین.

برای اینکه طلق محکم باشه روی روسریتون میتونین آن را از داخل با چسب نواری روی روسریتون فیکس کنین. خیلی از طلق های حاضری هم یک نوار چسب مخصوص دارن که باعث میشه طلق تکون نخوره و روسری خوش فرم بمونه.

درخشش طلق:

اگه میخواین برای روسری که نازک از طلق استفاده کنین حتماً به این نکته توجه کنین که از طلق های مات استفاده کنین که زیر نور آفتاب برق نزنه. البته استفاده از طلق هایی که با لایه پارچه پوشیده شدن خیلی بهتر است چون هم در زیر آفتاب آن درخشش را نداره هم اینکه بهتر میتونه زیر روسری فیکس شه. پس استفاده از طلق ها یکی از راه‌های خوب برای جلوگیری از سر خوردن شال و روسری است.

روش‌های بستن شال و روسری ساتن یا حریر

نحوه بستن شال و روسری‌های حریر و ساتن میتونین یک عامل کمکی باشن که شال و روسریمون لیز نخوره. بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از لیز خوردن شال و روسری، مدل بستن آن است.

روش اول:
شالتون را روی سرتون بزارین یک طرفش را نزدیک گوشتون ببرین و با سنجاق محکمش کنین. طرف دیگه شال را پشت سرتون ببرین و روی شونه هاتون بندازین.

روش دوم:
روسری یا شالتون را از پشت با سنجاق یا گره فیکس کنین. حالا یک طرف از شال یا روسریتو را انتخاب کنین و دور سرتون بپیچین و با گیر یا کلیپس محکم کنین.

روش سوم:
بعد از اینکه شالتون را روی سرتون قرار دادین آن را با گیر محکم کنین. بعد از آن یک سمت شال را روی سرتون بندازین و رها کنین.

روش چهارم:
یک روسری قواره بزرگ انتخاب کنین. روسریتون را روی سرتون بزارین. دسته‌های روسریتون را پشت سرتون ببرین و حالت شل گره بزنین و بعد دسته‌های آن را روی سینه­تون بندازین.

روش پنجم:
شالتون را انتخاب کنین یکی از دسته‌های شال را به حالت بلندتر تنظیم کنین. حالا شالتون را با یک سنجاق فیکس کنین دسته بلند شالتون را به سمتی که دسته کوچیک شال هست بندازین و آن را بالای سرتون ببرین و نزدیک گوشتون با یک سنجاق تزیینی محکم کنین.

روش ششم:
یکی از مدل‌هایی که هم جذابه و هم باعث جلوگیری از سر خوردن شال و روسری میشه مدل دوک است. مدل دوک یک حالتی از توربان است که ما میتونیم با استفاده از شالمون آن را درست کنیم.

[digikala key=”شال و روسری ساتن و حریر” count=”12″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا