آرایشی و بهداشتی

چه برسی برای موی من مناسب تر است؟

داشتن برس موی مناسب، یکی از عوامل مهم برای مراقبت‌های بهداشتی از موها محسوب می‌شود. شکل برس، اندازه و جنس آن می‌تواند تاثیر به ‌سزایی در نرمی و لطافت موها داشته باشد.

برای آن‌که بدانید کدام برس برای مویتان مناسب‌تر است، با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه شوید تا با هم بهترین و بدترین برس‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا با خرید برس اشتباه، موها‌ی خود را نابود نکنید.

موی نازک

برس مو یکی از مهم‌ترین لوازم شخصی است که معمولاً هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که دارای موی نازک و کم پشت هستند، اغلب نیازی به برس کشیدن احساس نمی‌کنند اما برس کشیدن به موها سبب پخش چربی کف سر، به ساقه‌ی مو‌ها می‌شود. به توصیه‌های زیر برای انتخاب برس مناسب موی نازک توجه کنید:

  • بهترین برس مو برای افراد با موی نازک، برس‌هایی با دندانه‌هایی از جنس موی طبیعی و زبر است.
  • در صوتی که تصمیم دارید موهایتان را حالت دهید، می‌توانید از برس گرد کوچک چوبی استفاده کنید.

موی خیلی ضخیم و پر پشت

برس مناسب برای موی خیلی ضخیم و پر پشت

اگر دارای موی خیلی ضخیم و پرپشت هستید، با توجه به نکات زیر می‌توانید برس مناسب موی خود را انتخاب کنید:

از برس با موهای ظریف استفاده نکنید زیرا موهای ظریف برس نمی‌توانند در انبوه موهای شما نفوذ کنند.

بهترین نوع برس برای شمابرس‌هایی با دندانه‌هایی از جنس پلاستیک (نایلون) است. دندانه های نایلونی این برس بسیار محکم هستند و به خوبی درون موهای انبوه نفوذ می‌کنند. این دندانه‌ها می‌توانند گره‌های مو را باز کنند و موهای پرپشت را حالت دهند.

  • انتخاب یک برس بیضی شکل مقاوم برای موهای پرپشت، زبر و گره خورده بسیار مناسب است زیرا این نوع برس با فشار کمتری مو را شانه و گره‌ها را باز می‌کند.
  • برای موج دار کردن و حالت دادن به موهای پر پشت و ضخیم بهتر است از برس گرد بزرگ برای خشک کردن موها استفاده کنید.

موی فر

برس کشیدن روزانه باعث درخشندگی موها می‌شود. اگر دارای موی فر هستید، بیشتر از بقیه با دردسر‌های برس کشیدن مو روبه‌رو خواهید بود. در انتخاب برس برای موی فر، بایستی به نکات زیر توجه نمایید:

  • بهتر است از برس‌های مویی و پلاستیکی استفاده نکنید.
  • اگر می‌خواهید موها را برس بکشید و حالت طبیعی آن حفظ شود، بهتر است برس، چوبی و دارای دندانه‌های درشت و فاصله دار باشد. استفاده از این نوع برس برای حالت دادن به موهای فر بسیار مناسب است. هنگام برس کشیدن با این برس چوبی، الکتریسیته‌ی ساکن در موها ایجاد نشده و از هم باز و جدا نمی‌شوند.
  • از خرید برس‌هایی با دندانه‌های نزدیک به هم، خودداری کنید.
  • انتخاب برس با فاصله‌ی دندانه‌ی زیاد سبب می‌شود فر‌ها حفظ شوند و به وز تبدیل نشوند.
  • می‌توانید از برس با جنس نایلونی به جای پلاستیکی استفاده کنید.
  • بهتر است از برس دارای دسته‌ی ارگونومیک استفاده کنید تا از برس کشیدن خسته نشوید.
  • از برس‌هایی استفاده کنید که در انتهای آن‌ها بالشتک است. این بالشتک‌ها کف سر را ماساژ می‌دهند.
  • برای خشک کردن و حالت دادن به موهای فر می‌توانید از برس گرد چوبی استفاده کنید.

موی خیلی کوتاه و چتری

برس کشیدن روزانه، جریان خون پوست سر را تحریک می‌کند. در نتیجه، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست سر می‎‌رسد. در صورت داشتن موی خیلی کوتاه و چتری می‌توانید از برس موی مناسب با ویژگی‌های زیر استفاده کنید:

  • برای موهای خیلی کوتاه و چتری، برس‌های استوانه‌ای چوبی بهترین برس است.
  • برای حالت دادن و حجم دادن به این نوع از موها بهتر است از برس گرد با دندانه موی طبیعی استفاده کنید.

 موی وز

همان‌قدر که برس کشیدن درست برای موها بسیار مفید است، با برس کشیدن نامناسب، مشکلاتی نظیر شکنندگی و موخوره برای موها به وجود می‌آید. برای انتخاب برس موی مناسب برای موهای وز باید به نکات زیر دقت نمایید:

  • بهتر است از برس پلاستیکی با موی طبیعی استفاده کنید.
  • در حالی که موها نمدار هستند بایستی برس بکشید تا الکتریسیته ساکن ایجاد نشود.
  • برای موی وز بهتر است از برس‌های با دندانه‌ی گرد، نرم و لطیف استفاده شود تا با برس کشیدن، الکتریسیته‌ی ساکن کم‌تری ایجاد شود.
  • بهتر است موهای سر برس با فاصله‌ی بیشتری از یکدیگر قرار گرفته باشند.
  • برس فلزی انتخاب مناسبی برای موهای وز نیست.

موی بلند و ظریف

اگر موهای بلند و ظریف دارید و حجم موی شما کم است، بایستی در انتخاب برس موی مناسب دقت بیشتری کنید. این برس باید با موی شما سازگار باشد. برای موهای بلند ظریف توصیه می‌شود از برس‌های با ویژگی‌های زیر استفاده شود:

  • بهترین برس برای موی بلند و ظریف، برس مویی با دندانه‌هایی از موهای طبیعی است.
  • جنس بدنه‌‌ی برس باید به گونه‌ای انتخاب شود که گرد و خاک را از روی موها بر دارد و چربی طبیعی را از کف سر به ساقه‌ی مو پخش کند اما الکتریسیته‌ی ساکن، تولید نکند.

اگر مایلید موی صاف و ابریشمی داشته باشید، بایستی از یک برس بزرگ پهن مستطیلی در هنگام خشک کردن مو با سشوار، استفاده کنید.

موی کم پشت

برس مناسب برای موی کم پشت

افراد دارای موهای کم پشت معمولاً دارای موی ضعیف و آسیب دیده هستند. این افراد بهتر است از برس با موی طبیعی و نرم استفاده کنند. این برس، گردش خون را در کف سر تقویت می‌کند و سبب افزایش رشد مو می‌‌شود.

اگر موهای چند شاخه، شکننده و بسیار آسیب دیده دارید بهتر است از برس با موی طبیعی بسیار نرم استفاده کنید.

جمع بندی

برس مو یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی مراقبت فردی به شمار می‌آید. پاتریکس یکی از برند‌های زیر مجموعه‌ی هلدینگ طنین بهداشت پارس است که در زمینه‌ی بهداشت دهان، دندان و بهداشت فردی فعالیت می‌کند.

محصولات این مجموعه شامل انواع مسواک بزرگسالان و کودکان، انواع خمیر دندان بزرگسالان و کودکان، دهانشویه، نخ دندان، گوش پاک کن، تیغ و انواع برس موی بزرگسالان و کودکان می‌باشد. برس مناسب موی با کیفیت و کاملاً بهداشتی مورد نیاز خود را می‌توانید از برند پر افتخار ایرانی پاتریکس انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا