خانه و آشپزخانه

مشکلات رایج یخچال فریزر بوش

معرفی برند بوش

برند بوش یکی از بزرگترین و معتبر ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم برقی و صنعتی بوده که فعالیت خود را از سال 1886 آغاز کرده است. این کمپانی قدیمی توسط روبرت بوش در شهر اشتوتگارت تاسیس شده است.

یکی از افتخارات شرکت بوش تولید لوازم خانگی و محصولات برودتی با کیفیت مطلوب، تکنولوژی پیشرفته، قیمت مناسب و مصرف انرژی پایین است. این کمپانی پس از یک دوره رکود مجدد از سال 1960 شروع به فعالیت کرده است. اجاق گاز، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و جارو برقی از مهمترین محصولات تولید شده شرکت بوش است.

معرفی برند بوش

نمایندگی تعمیر یخچال بوش در اقصی نقاط کشور از 12 سال پیش شروع به فعالیت کرده است. ارسال سریع، نصب رایگان به سرتاسر ایران، گارانتی معتبرو مشاوره رایگان پیش از سفارش محصول ازامتیازات نمایندگی یخچال فریزر بوش می‌باشد.

جهت خرید آنلاین نیز بدون مراجعه حضوری که سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود می‌توانید با مراجعه به وبسایت بوش از تمامی مدل‌ها به همراه قیمت آن‌ها اطلاع پیدا کنید . سپس بعد از دیدن نمونه و دریافت مشاوره رایگان با اطلاعات کافی با توجه به ابعاد آشپزخانه و تعداد خانوار خرید نمایید.

از بین لوازم برقی خانگی، یخچال فریزر جزءکالاهای ضروری به حساب می‌آید. بنابراین کیفیت این وسیله کاربردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محصولات برودتی مهم تولید شده توسط بوش شامل یخچال دوقلو، یخچال فریزر توکار، یخچال فریزر ساید، یخچال فریزر بالا و پایین و فریزر تک است.

توجه داشته باشید کیفیت همگی یخچال فریزرهای بوش یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها تنها در طرح و گنجایش دستگاه می‌باشد.

یخچال فریزرهای بوش

تمامی مدل‌های یخچال فریزر برند بوش دارای مشخصات بی نظیری از جمله سنسور حرارتی، سیستم بدون برفک، زنگ هشدار، سنسور کنترل دما، استفاده از لامپ ال ای دی برای روشنایی محیط داخل یخچال فریزر، یخساز و آبسردکن و هوم بار در مدل‌های ساید هستند.

قیمت هریک از این محصولات با توجه به وزن، قابلیت، مدل، طراحی، قدرت موتور و رنگ بدنه متفاوت خواهد بود.

محصولات بوش توسط متخصصین حرف‌ه­ای، بهره‌­گیری از تکنولوژی مدرن، قطعات اصلی و اورجینال با عمر طولانی ساخته شده است. همچنین سیستم عیب یاب یخچال بوش با تشخیص به موقع و صحیح از خراب شدن دستگاه جلوگیری کرده و تعمیر آن را آسان تر خواهد کرد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد همیشه امکان خرابی هر وسیله برقی وجود دارد. ما 10 مورد از عمده ترین مشکلات یخچال فریزر بوش را برای شما آورده ایم:

سرد نشدن مواد غذایی داخل یخچال فریزر

در صورتی که مشاهده کردید مواد غذایی به خوبی سرد نمی‌شود ابتدا دمای یخچال و فریزر را بررسی کرده و اقدام به تنظیم مجدد کنید. اگر مشکل حل نشد ممکن است شارژ گاز یخچال کم شده باشد و یا درب یخچال به دلیل خراب بودن نوار دور آن به خوبی بسته نشود. خرابی برد یخچال و کمپرسور نیز از موارد احتمالی این مشکل می‌باشد.

از کار افتادن فن یخچال

در صورتی که دمای محیط فریزر مطلوب بوده اما محیط یخچال به اندازه کافی سرد نشود، دلیل اصلی آن ممکن است نقص فن یخچال باشد. تعویض فن به رفع این مشکل یخچال بوش کمک خواهد کرد. در صورت تست فن و سالم بودن آن مشکل را در دمپر و یا گاز یخچال بیابید.

یکسره کار کردن یخچال

این مشکل می‌تواند به دلیل باز ماندن طولانی مدت درب یخچال، کثیف بودن کندانسور، از کار افتادن کمپرسور یا ترموستات، خرابی برد و یا گرم بودن اطراف یخچال باشد. تمامی موارد ذکر شده را برای رفع مشکل یخچال فریزر بوش بررسی کنید.

روشن نشدن یخچال

گاهی اوقات اتفاقاتی نظیر عدم اتصال صحیح دو شاخه یخچال به پریز برق، معیوب بودن رله اورلود، خرابی موتور یخچال و نقص سنسورها عامل این موضوع است. در ابتدا اتصال سیم برق به پریز و مسیر اتصال را چک کنید. در صورت صحیح بودن، به بررسی سنسورها و موتور و رله بپردازید.

بسته نشدن درب یخچال

شل شدن و یا پارگی لاستیک دور یخچال از دلایل اصلی بسته نشدن درب یخچال می‌باشد. این مشکل به راحتی با تعویض نوار دور یخچال برطرف خواهد شد. اما

چه راهکاری برای طولانی شدن عمر نوار دور یخچال به ذهنتان می‌رسد؟

  • هر چند وقت یکبار لاستیک را تمیز کنید.
  • چرب کردن لاستیک با استفاده وازلین راهکاری مناسب برای دوام و ماندگاری آن است.
  • از باز و بسته کردن بی دلیل درب یخچال خودداری کنید.

اگر همچنان درب یخچال باز می‌ماند باید علت را در خراب بودن لولای درب و تراز نبودن یخچال بررسی کنید.

اخلال در سیستم یخساز

تولید نشدن یخ و یا بیرون آمدن یخ‌ها یکی دیگر از مشکلات یخچال‌ فریزر بوش می‌باشد.

  • نقص کمپرسور و عدم تولید سرمای کافی در محیط یخساز
  • کم شدن شارژ یخچال به دلیل سوراخ شدن لوله‌های گاز پشت یخچال
  • نرسیدن آب کافی به یخساز برای تولید یخ به دلیل مسدود شدن لوله آب و ایراد در آن، خرابی شیر برقی و کثیف شدن فیلتر یخچال

موارد ذکر شده از دلایل اصلی مختل شدن یخساز ساید می‌باشد.

نقص سیستم آبسردکن

مشکلاتی نظیر گرفتگی فیلتر و لوله آب، خراب شدن شیر برقی ورودی آب، از کار افتادن پدال آبسردکن و یا نقص ترموستات، سبب می‌شود آب کافی به آبسرد کن نرسیده و یا آب به اندازه کافی سرد نشود.

شنیدن صداهای آزار دهنده از یخچال

تراز نبودن یخچال علت اصلی سر و صدای یخچال می‌باشد. استفاده از پایه‌های مخصوص تراز یخچال و اطمینان از چک کردن پایه‌ها از این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

همچنین بررسی اتصالات موتور به شاسی، بررسی فن یخچال، چک کردن سالم بودن نوار درب یخچال و لرزه گیر کمپرسور در مرحله بعدی باید صورت گیرد.

خرابی موتور یخچال

موتور از پیستون، میلنگ و سوپاپ تشکیل شده است. در واقع موتور به منزله قلب یخچال بوده و خراب شدن آن هم کل دستگاه را از کار خواهد انداخت. وظیفه اصلی کمپرسور فشرده کردن گاز مبرد و گردش آن در لوله‌های اواپراتور می‌باشد. گاز تولید شده پس از خنک شدن توسط کندانسور به مایع تبدیل شده و در لوله‌های موجود در یخچال به نسبت مساوی توزیع می‌شود.

خرابی موتور یخچال

تعویض موتور و یا تعمیر موتور یخچال سوخته تنها راه حل اساسی برای احیای دوباره یخچال شما خواهد بود.

یخ نزدن مواد غذایی در فریزر

نقص ترموستات، اتومات نکردن دستگاه، تنظیم نکردن دمای فریزر و باز بودن بیش از حد دریچه دمپر از یخ زدن مناسب مواد غذایی داخل فریزر جلوگیری خواهد کرد.

چنانچه شاهد هر یک از این مشکلات یخچال فریزر بوش بودید، سعی کنید بلافاصله با تعمیرکار تماس بگیرید.

در شهر مشهد نیز می توانید نمایندگی تعمیر یخچال در مشهد تماس بگیرید.

بیایید با نکاتی شویم که انجام آن‌ها طول عمر یخچالتان را افزایش خواهد داد.

  • قرار ندادن یخچال در کنار اجاق گاز، سماور و ماکروفر
  • تمیز کردن دوره ای یخچال
  • عدم قراردادن ظرف‌های زیاد در داخل یخچال
  • تنظیم دمای یخچال متناسب با هر فصل
  • بررسی نوار دور یخچال و مراقبت از آن
  • عدم باز و بسته کردن زیاد یخچال
  • بررسی تراز بودن یخچال
  • پرهیز از گذاشتن مواد غذایی داغ داخل یخچال فریزر
  • سرویس سالانه یخچال
  • ایجاد فاصله مناسب بین دیوار و یخچال(10 سانتی متر)
  • عدم مسدود کردن فن با وسایل اضافی
  • اجتناب از لمس کردن بدنه یخچال با دست خیس
  • در زمان اسباب کشی و جابجایی مراقب ضربه به بدنه یخچال باشید
  • خاموش کردن یخچال زمانی که به مدت طولانی در منزل نیستید
  • استفاده از بوگیر برای ایجاد بوی مطبوع در داخل یخچال
  • یخچال‌های ساید باید نزدیک لوله آب باشد
  • از قرار دادن یخچال در آفتاب خودداری کنید

نکاتی که در این بخش به آن پرداختیم از مهم ترین مشکلات رایج یخچال فریزر بوش و روش های حل آن ها بود. در صورتی که هریک از موارد عنوان شده را مشاهده کردید از تعمیر خود سرانه یخچال اجتناب کنید و با نمایندگی های مجاز در این زمینه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا