ورزش و سفر

10 حقیقتی که باید درباره مادرید بدانید

مادرید پایتخت اسپانیا و همچنین یکی از باشکوه‌ترین شهرهای این کشور است. این شهر از قدمتی طولانی برخوردار بوده و امروزه به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در اروپا شناخته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم درباره ۱۰ مورد از مهم‌ترین حقایق مربوط به این شهر، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دهیم؛ همچنین تعدادی از بهترین هتل های مادرید را معرفی خواهیم کرد.

جالب ترین حقایق درباره مادرید

سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا به شهر مادرید سفر می‌کنند؛ اما بسیاری از آن‌ها درباره حقایق مهم مربوط به این شهر آگاهی ندارند. در این بخش با ما همراه باشید تا با جالب‌ترین حقایق درباره این شهر پرجاذبه آشنا شوید:

مادرید؛ سومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است

شهر مادرید علاوه‌بر این‌که بزرگ‌ترین شهر اسپانیا است، به‌عنوان سومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا نیز شناخته شده و بعد از لندن و برلین، در رتبه سوم قرار دارد. طبق آمارهای به‌دست آمده، در سال ۲۰۱۵، حدوداً ۳٫۱ میلیون نفر در شهر مادرید زندگی می‌کردند که این جمعیت برابر با جمعیت کل کشور ارمنستان است.

مادرید در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است

ممکن است با مشاهده درختان نخل در شهر مادرید احساس کنید که در شهری کم‌ارتفاع قرار دارید؛ اما جالب است بدانید که مادرید در ارتفاعی بالغ بر ۷۰۰ متر از سطح دریا واقع شده و به همین دلیل آب‌وهوای این شهر تحت‌تأثیر بادهای کوهستانی قرار دارد. هوای شهر مادرید تمیز و نسبتاً خشک است و در فصل زمستان آب‌وهوایی سرد بر شهر حاکم می‌شود.

مادرید نه‌تنها یک شهر، بلکه یک استان نیز محسوب می‌شود

یکی دیگر از حقایق شگفت‌انگیز درباره مادرید که اغلب افراد نسبت‌به آن آگاهی ندارند، این است که مادرید هم یک شهر و هم یک استان است. با توجه به این موقعیت استراتژیک، هتل های متعددی نیز در این شهر احداث شده‌‌اند و امروزه هتل های مادرید در سراسر جهان شهرت پیدا کرده‌اند.

علامت مخصوص شهر مادرید؛ یک خرس و یک درخت

اگر به میدان پورتا دل سول واقع در شهر مادرید سر بزنید، یک مجسمه خرس که در کنار درختی ایستاده است را خواهید دید. خوب است بدانید که علامت مخصوص شهر مادرید از گذشته تاکنون، یک خرس و یک درخت بوده است؛ خرسی که توسط ۷ ستاره احاطه شده است، نماد شورای مادرید و درخت قرار گرفته در کنار آن، نماد پیمان و تعهد میان سران در نظر گرفته می‌شود.

علامت مخصوص شهر مادرید؛ یک خرس و یک درخت

بازار ال راسترو در شهر مادرید واقع شده است

بازار ال راسترو یکی از هیجان‌انگیزترین و درعین‌حال پر رمز و رازترین بازارهای سراسر دنیا به‌شمار می‌رود. این بازار در شهر زیبای مادرید واقع شده است و همه‌روزه افراد زیادی از نقاط مختلف جهان برای خرید اجناس گوناگون به این بازار مراجعه می‌کنند.

نام شهر مادرید بیش از ۲۲۰۰ سال قدمت دارد

قدیمی‌ترین اشاره به نام مادرید، در بعضی کتب و اسناد عربی یافت شده و به همین علت برخی از افراد معتقدند که ریشه کلمه مادرید عربی است. باوجوداین گمانه‌زنی‌های زیادی در این رابطه وجود دارد؛ به‌طوری‌که برخی از نظریه‌ها ادعا می‌کنند ریشه اصلی کلمه مادرید به روم باستان تعلق دارد.

مادرید در قرن ۱۶ به‌عنوان پایتخت اسپانیا برگزیده شد

شهر مادرید به‌دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک و همچنین بهره‌مندی از آب فراوان، مکان مناسبی برای استقرار سلطنت به‌شمار می‌رفت. با این حال برخی از مورخان بر این باورند که انتخاب مادرید به‌عنوان پایتخت اسپانیا، بیشتر تحت‌تأثیر سومین زن فیلیپ، ایزابل دو والوای فرانسوی بوده است.

مادرید شهر جوانان و دانشجویان است

شهر مادرید یکی از شهرهای مهم دانشگاهی در اروپا محسوب می‌شود. این شهر علاوه‌بر این‌که دانشگاه‌های زیادی دارد، دانشجویان نخبه متعددی را نیز از سراسر جهان جذب کرده است. این موضوع سبب شده است تا اغلب جمعیت شهر مادرید را جوانان تشکیل دهند و مادرید را به شهری پرنشاط تبدیل کنند.

مادرید پایتخت فرهنگی اروپا است

مادرید ازلحاظ فرهنگی دارای تنوع بسیار بالایی بوده و به همین سبب در سال ۱۹۹۲، به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شد. این شهر در طول سال رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی برگزار می‌کند. همچنین چندین موزه تماشایی و جالب نیز در این شهر وجود دارند که مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته‌اند.

قصر سلطنتی اسپانیا در مادرید است

اسپانیا هنوز هم پادشاه دارد و قصر سلطنتی این پادشاه در شهر مادرید واقع شده است؛ اما پادشاهی در این قصر زندگی نمی‌کند و در سفر به شهر مادرید می‌توانید از قصر سلطنتی باشکوه این شهر دیدن کنید.

قصر سلطنتی اسپانیا در مادرید است

اقامت در مادرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام سفر به یک شهر باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک اقامتگاه با امکانات رفاهی مناسب است. امروزه هتل ها به‌عنوان محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها در سراسر دنیا شناخته شده و خدمات باکیفیتی را به مسافران ارائه می‌دهند.

ازآن‌جایی‌که شهر مادرید یکی از شهرهای توریستی جهان محسوب می‌شود، تعدادی از بهترین هتل های جهان در این شهر واقع شده‌اند. در این میان باکیفیت‌ترین و بهترین هتل های مادرید در بخش مرکزی شهر قرار گرفته و همه‌روزه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا هستند.

هتل های موجود در شهر مادرید انواع مختلفی دارند؛ به‌طوری‌که برخی از آن‌ها بسیار لاکچری و مجلل بوده و برخی دیگر ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند. در این بخش تعدادی از هتل های واقع در مادرید را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل ریتس
  • هتل ولینگتون
  • هتل اربن
  • هتل آرتیمای
  • هتل پرینسیپال
  • هتل یورواستارز مادرید تاور

این هتل ها از محبوبیت بالایی نزد اغلب مسافران برخوردار بوده و شرایط اقامتی ایده‌آلی را برای افراد فراهم کرده‌اند.

سفر به مادرید با فلای تودی

در این مطلب درباره حقایق جالب شهر مادرید و همچنین درمورد تعدادی از هتل های مادرید اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دادیم. چنانچه قصد سفر به این شهر پر از جاذبه را دارید، پیشنهاد ما این است که تمام مقدمات سفر خود ازجمله خرید بلیط، رزرو هتل، دریافت بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی را به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا