خانه و آشپزخانهابزارآلات و اداری

12 ابزاری که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد

در خانه ‌برای انجام تعمیرات یا درست کردن برخی وسایل و تجهیزات به ابزارآلات احتیاج دارد. حتماً شما نیز تجربه خرابی یک وسیله برقی، باز کردن یک پیچ، مواجهه با نشتی شیر آب، خرابی کابینت، خرابی دستگیره در و یا خرابی یک لوله را در خانه خود دارید.

اگر ابزارهای ضروری در خانه داشته باشید، به راحتی می‌توانید از پس تعمیرات این خرابی‌ها برآیید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا 12 تا از ضروری‌ترین ابزاری که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد را بشناسید.

جعبه ابزار خانگی شما با چه چیزهایی باید پر شود؟

در این بخش هر کدام از ابزاری که باید برای جعبه ابزار خانگی خود بخرید را معرفی می‌کنیم و توضیحاتی راجع به آن می‌دهیم تا به انتخاب شما کمک کنیم:

  1. چکش

اولین ابزاری که یک خانه به آن احتیاج دارد چکش است، زیرا تقریباً همه ما دوست داریم یک تابلو یا ساعت دیواری نصب کنیم یا میخی را به یک وسیله چوبی بکوبیم. نیازی به خرید چکش گران قیمت نیست، تنها کافی است چکشی را پیدا کنید که استفاده از آن راحت باشد و وزن مناسبی داشته باشد.

چکش ابزار مورد نیاز در خانه

  1. پیچ گوشتی

اگر در خانه خود قدم بزنید، وسایل بیشماری را پیدا می‌کنید که دارای پیچ هستند. جدا کردن درب باتری وسایل الکترونیکی یا تعویض کلید پریز احتیاج به پیچ گوشتی دارد. با توجه به انواع پیچی که در این وسایل موجود است، باید در جعبه ابزار خود پیچ گوشتی دوسو و چهارسو داشته باشید. باز هم نباید نگران قیمت باشید زیرا این ابزار قیمت زیادی ندارند. تنها به یاد داشته باشید که پیچ گوشتی با کیفیتی بخرید تا در حین کار نشکند و شما را به دردسر نیندازد.

  1. دریل

برخلاف عقیده برخی از افراد، دریل یکی از ابزار ضروری است که باید در هر خانه‌ای موجود باشد، مخصوصاً هنگامی که می‌خواهید برای نصب پرده یا یک تابلو سنگین، دیوار یا سقف را سوراخ کنید. دریل شارژی مناسب در واقع بسیار مقرون به صرفه و مفید است، زیرا کاربرد آسانی دارد و قابل حمل است.

  1. انبردست

انبردست به شما این امکان را می‌دهد که چیزی را با قدرتی بسیار بیشتر از دستان خالی خود نگه دارید. می توانید در حین کار میخ‌‌های اشتباه را بیرون بکشید و یا چیزی را محکم در جای خود نگه دارید تا تعمیرات شما پایان یابد. احتمال بسیاری وجود دارد که در حین کار نیاز به دم باریک نیز داشته باشید. از آنجایی که این ابزار دستی قیمت زیادی ندارند، پیشنهاد می‌کنیم چند نوع انبر دست و دم باریک باکیفیت در جعبه ابزار خود قرار دهید.

  1. آچار

تعمیرات لوله و شیرهای آب و گاز احتیاج به آچار دارد. بسیاری از بست‌ها را نمی‌توان با پیچ گوشتی باز کرد یا نمی‌توان مهره‌ها را با دست چرخاند. بنابراین داشتن مجموعه آچار با اندازه‌های متنوع کاملاً ضروری است. با این حال، اگر توانایی تعمیرات جدی‌تری در منزل دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک آچار فرانسه و یک آچار شلاقی نیز خریداری کنید و سرعت تعمیرات خود را بالا ببرید. بدین جهت که این نوع آچارها قابل تنظیم هستند و شما را از پیدا کردن آچار با اندازه دلخواه بی‌نیاز می‌کنند.

انواع آچار مورد نیاز در خانه

  1. سیم چین

سیم چین نوعی انبردست است که برای بریدن و لخت کردن کابل و سیم به کار می‌رود. اگر بخواهید لامپی نصب کنید، کابل آنتن خود را کوتاه کنید و خلاصه هر کاری که مربوط به سیم کشی است را انجام دهید، به یک سیم چین احتیاج دارید.

  1. آچار آلن

این آچار یک ابزار ساده برای باز کردن و بستن پیچ‌هایی است که دارای سرهایی با فرورفتگی‌های شش ضلعی داخلی هستند. آچار شش ضلعی از یک تکه میله فولادی شش ضلعی سخت تشکیل شده که دارای انتهای صاف است و به خوبی در پیچی‌هایی به شکل مشابه قرار می‌گیرد. امروزه پیچ شش ضلعی در بسیاری از وسایل یافت می‌شود.

  1. فازمتر

همه ما از خطر برق گرفتگی آگاه هستیم، بنابراین اگر قرار است با برق کار کنید، باید از همیشه بیشتر محتاط باشید. فازمتر ابزاری است که طراحی شبیه پیچ گوشتی دارد و وجود جریان در سیم را با روشن شدن یک ال ای دی به شما نشان می‌دهد. پس خود را به خطر نیندازید و این ابزار بسیار ارزان قیمت را در جعبه ابزار خود قرار دهید.

  1. کاردک

کاردک ابزاری است که یک تیغه صاف دارد و به همین دلیل می‌توانید در بسیاری از کارهای تعمیراتیف به خصوص بنایی از آن بهره بگیرید. مثلاً سطح بتونه را یکنواخت کنید و یا چسب و رنگ ریخته شده روی سرامیک را پاک نمایید.

  1. اره دستی

اره دیگر یک ابزار بلند با یک تیغه پهن نیست که در تصور شما وجود دارد. امروزه اره‌های دستی برای اکثر کارهای اره‌زنی عمومی در خانه طراحی شده‌اند و تیغه آنها برای برش‌های کوچک و ظریف و یا برای اره کردن چوب‌هایی به شکل منحنی یا اشکال پیچیده مناسب هستند. اگر خوش ذوق هستید و می‌خواهید نجاری کنید، خرید یک اره دستی بهترین پیشنهاد برای شماست.

  1. متر

هر کار تعمیراتی و ساخت‌وساز در خانه احتیاج مبرم به متر دارد تا دقیق و ظریف نجام شود. اما باید به کار بردن متر برای شما راحت باشد و بتوانید شخصاً از آن استفاده کنید. بنابراین متری را بخرید که مناسب اهداف شما باشد.

  1. عینک ایمنی

شما می‌توانید ابزارهای بی شماری را بخرید، با این حال فقط یک جفت چشم دارید که محافظت از آن بسیار مهم است. قبل از به دنبال خرید ابزارهای پیچیده متعدد باشید، ایمنی خود را در اولویت قرار دهید. یک عینک ایمنی راحت و با کیفیت بخرید که علاوه بر محافظت از چشم، دید شما را محدود نکند، زیرا هرچه عینک راحت‌تر و مؤثرتر باشد، احتمال استفاده مداوم از آنها بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

با استفاده از این ابزار ضروری در خانه خود، مطمئن باشید که می‌توانید تقریباً با هر مشکل اساسی و تعمیر در خانه که سر راهتان قرار می‌گیرد، مقابله کنید. آخرین نکته‌ای که باید بدانید خرید این ابزار از برندهای معتبر و از فروشگاهی قابل اطمینان است تا از کیفیت و طول عمر این ابزار آسوده خاطر باشید. توصیه ما خرید ابزارآلات از فروشگاه ابزارآلات است که علاوه بر تنوع محصولات از برندهای مختلف، ضمانت در کیفیت ابزارآلات نیز به کاربران ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا