آرایشی و بهداشتی

راهنمای انتخاب نوار بهداشتی مناسب برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی

پدهای بهداشتی از محبوب‌ترین محصولات دوران قاعدگی هستند که در انواع مدل‌ها و با اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد که هر خانم در طول دوره باروری خود از حدود ۵۰۰ میلیون نوار بهداشتی استفاده می‌کند.

از همین رو استفاده از نوار بهداشتی باکیفیت می‌تواند از بروز عفونت‌های قارچی و مشکلات مربوط به آن تا حد زیادی جلوگیری کند. اما چطور پد بهداشتی مناسبی برای دوران قاعدگی انتخاب کنیم؟ آیا چیزی در مورد تفاوت پدهای مشبک و ساده می‌دانید؟ در این مقاله می‌توانید با راهنمای انتخاب نوار بهداشتی مناسب برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی آشنا شوید.

چطور نوار بهداشتی مناسبی برای قاعدگی انتخاب کنیم؟

نوار بهداشتی یک نوع پد پنبه‌ای جاذب است که برای جذب خون در دوران قاعدگی استفاده می‌شود. این پدها انواع مختلفی دارند و با ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی از پدهای بهداشتی قدرت جذب بالاتری دارند و برخی دیگر برای زمانی که خونریزی قاعدگی کمتر است، استفاده می‌شوند. اگر در طول قاعدگی بیرون از منزل هستید یا به صورت حضوری کار می‌کنید، باید از پدهایی در اندازه بزرگ‌تر و جذب بالاتر استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. برای این کار می‌توانید از نوار بهداشتی بالدار، مشبک و پنبه‌ای، سایز متوسط و بزرگ استفاده کنید.

در صورتی که میزان خونریزی قاعدگی کمتر است، می‌توانید از پدهای کوچک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان خرید نوار بهداشتی حتما به میزان جذب این پدها، جنس پد و همچنین اندازه آن‌ها دقت کنید.

انتخاب و خرید نوار بهداشتی مناسب

نکاتی که باید برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی بدانید

  • نوار بهداشتی مشبک معمولا جذب بالاتری نسبت به پدهای معمولی دارد، ولی برخی افراد به آن حساسیت نشان می‌دهند. می‌توانید از این پدها تنها در روزهای ابتدای قاعدگی که میزان خونریزی بیشتر است استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید بهتر است از نوار بهداشتی‌های ساده و پنبه‌ای استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از نوار بهداشتی‌های رنگی و عطری در دوران قاعدگی استفاده نکنید. استفاده از این پدها خطر بروز عفونت را افزایش می‌دهند و حساسیت‌زا هستند.
  • پد بهداشتی خود را هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار عوض کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • قبل از تعویض نوار بهداشتی حتما بدن خود را خوب با دستمال کاغذی 3 و 4 لایه، دستمال توالت، دستمال حوله ای خشک کنید. این کار از تجمع رطوبت جلوگیری می‌کند و خطر بروز عفونت را کاهش می‌دهد.
  • حتی اگر میزان خونریزی قاعدگی کم است، به هیچ عنوان نباید برای مدت طولانی از پدهای بهداشتی استفاده کنید و نهایتا بعد از ۵ ساعت آن را عوض کنید.
  • اگر میزان خونریزی قاعدگی زیاد است، بهتر است از پدهای بزرگ و ضخیم استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • اگر در زمان قاعدگی دچار عفونت شده‌اید، باید از پدهای ساده استفاده کنید. هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار پد خود را عوض کنید و برای درمان از پزشک کمک بگیرید.
  • قبل از خرید نوار بهداشتی حتما به شکل و ضخامت آن توجه کنید. بهتر است با توجه به سایز بدن و میزان خونریزی از پدهای بهداشتی که اندازه مناسبی دارند استفاده کنید.

فواید استفاده از نوار بهداشتی مشبک

در نوار بهداشتی‌های مشبک از نوعی پلیمر استفاده می‌شود که موجب افزایش جذب آن می‌شود. نوار بهداشتی‌های مشبک معمولا جذب بیشتری نسبت به پدهای معمولی و پنبه‌ای دارند و از همین رو در زمان استفاده از این پدها معمولا احساس رطوبت و خیسی را کمتر احساس می‌کنید. از آن جایی که رطوبت یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد عفونت‌های قارچی است، مصرف پدهای مشبک می‌تواند خطر ایجاد عفونت‌های تناسلی را تا حد زیادی کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که همه انواع نوار بهداشتی برای همه افراد مناسب نیستند. برخی افراد به نوار بهداشتی‌های مشبک حساسیت دارند و بعد از استفاده دچار تحریک و سوزش می‌شوند. استفاده از برخی از انواع نوار بهداشتی موجب ایجاد حساسیت می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع نوار بهداشتی، چند روز از آن استفاده کنید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

چرا باید از نوار بهداشتی ساده استفاده کنیم؟

نوار بهداشتی‌های ساده برخلاف نوار بهداشتی‌های مشبک قدرت جذب پایین‌تری دارند، اما این پدها از جنس پنبه هستند و به همین دلیل کمتر موجب بروز حساسیت و آلرژی می‌شوند. اگر به نوارهای مشبک حساسیت دارید، می‌توانید از پدهای پنبه‌ای ساده استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که این پدها باید در مدت زمان کوتاه‌تری تعویض شوند. اگر میزان خونریزی زیاد باشد، بهتر است هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار پد خود را عوض کنید تا دچار مشکل نشوید. پدهای ساده معمولا سازگاری بیشتری با پوست دارند و حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند.

سخن نهایی

باز شدن دهانه رحم در دوران قاعدگی موجب می‌شود تا خانم‌ها در این دوران بیشتر از همیشه در معرض عفونت قرار بگیرند. سعی کنید در دوران قاعدگی بهداشت فردی را رعایت کنید و از پد بهداشتی مناسب و باکیفیتی استفاده کنید.

فراموش نکنید در کنار راحتی پدهای بهداشتی حتما به جنس مواد به کار رفته و کیفیت آن نیز دقت کنید. پدهایی که لایه بیرونی آن‌ها از جنس پلاستیک است، معمولا حساسیت‌زا هستند و استفاده از آن‌ها خطر بروز عفونت را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. اگر پوست حساسی دارید، حتما از پدهای ساده و پنبه‌ای برای دوران قاعدگی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا