دسته‌بندی نشده

ثبت شرکت سهامی خاص با های ثبت

ثبت شرکت

شاید برای کسب و کارتان پیش آمده است که ثبت قانونی نیاز داشته باشید , ما میتوانیم ثبت شرکت را در شرکت های ثبت انجام دهیم پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق در مورد ثبت شرکت به شما ارائه دهیم.

ثبت شرکت از قدیم یک امر طبیعی و ضروری بوده که هر کسب و کاری نیاز دارد انجام دهد پس تا دیر نشده کسب و کار خود را ثبت کنین و دیگر دچار مشکل نشوید. حال ما به شما نحوه ثبت شرکت را یاد میدهیم.

در کل ما دو دسته شرکت داریم : 1- شرکت تجاری 2- شرکت های مدنی

شرکت های تجاری، شرکت هایی هستند که زیر نظر قوانین تجارتی تشکیل می شوند و هدف از تشکیل آن ها به دست آوردن سود و منفعت می باشد. تمامی فعالیت های این شرکت ها مربوط به امور تجاری و بازرگانی می شود.

شرکت های مدنی به شرکت‌هایی اطلاق می شود که هدف از تشکیل آن ها انجام فعالیت مشترک بین دو یا چند نفر می باشد و در زمینه‌های مختلف کسب و کار یا پیشه وری می توانند فعالیت نمایند. در این شرکت ها اعضا به یک اندازه در سود و زیان فعالیت شرکت سهیم می باشند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

برای ثبت شرکت خود به موارد زیر نیازمند هستید

  • ارائه دو نسخه اظهارنامه
  • ارائه دو نسخه اساسنامه ی شرکت
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موًسسین
  • آگهی دعوت مجمع موًسسین در روزنامه ی تعیین شده
  • فتوکپی شناسنامه ی مدیران
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵ % سرمایه ی شرکت
  • ارائه ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

چراباید شرکت خود را ثبت کنیم؟

شرکت ها جهت رسمیت یافتن و دارای شخصیت حقوقی شدن نیاز به ثبت شدن دارند. به همین جهت ثبت شرکت ها ضروری است و دولت می بایست تا حد امکان در تشکیل آن ها نظارت نموده تا سوء استفاده از این طریق را کاهش دهد.
اگر از دید قانون به این مساله نگاه کنیم در ماده ۱۹۵ قانون تجارت آمده: « ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها است .»

مدت زمان لازم جهت ثبت یک شرکت دقیقا چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت را می توان به دو بخش زیر تقسیم کرد:
الف) مرحله تایید نام: این مرحله تقریبا یک الی دو روز کاری طول میکشد.
ب) مرحله ثبت نهایی شرکت: پس از تایید نام شرکت و امضاء اوراق و مدارک شرکت و ارسال آنها به اداره ثبت شرکت ها، تقریبا یک هفته کاری طول میکشد تا شرکت شما به ثبت برسد.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. چنانچه در مورد هریک از مواردی که گفته شد سوالی داشتید می توانید با موسسه حقوقی های ثبت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان خبره و با تجربه ما بهره مند شوید.

 

[digikala key=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا