مد و پوشاک

راهنمای خرید بهترین مدل دوربین دوچشمی (شکاری)

12 مدل دوربین دوچشمی (شکاری) به همراه قیمت روز و خرید اینترنتی

در این مطلب قصد پرداختن به مواردی مهم در خصوص خرید دوربین های دوچشمی یا همان دوربین های شکاری و صحرایی را داریم و می خواهیم شما را در انتخاب یک دوربین مناسب برای تماشای اجرام آسمانی و یا حرکت چشم نواز حیوانات در بستر طبیعت و غیره همراهی نماییم. دوستان عزیز توجه داشته باشید که این دوربین ها از وزن و اندازه بسیار مناسبی برای همراهی در تمام مسافرت های شما نیز برخوردار هستند.

نکات مهم هنگام خرید دوربین دوچشمی و تک چشمی

میزان بزرگنمایی و قطر عدسی: اولین موردی که در هنگام خرید دوربین دوچشمی باید به آن توجه داشته باشید، میزان بزرگنمایی و همچنین قطر عدسی شیئی است که در آن به کار رفته است. بطور کلی برای خرید یک دوربین شکاری باید به دو عدد توجه داشته باشید که عدد اول ضریب بزرگنمایی است و عدد دوم، قطر عدسی شیئی دوربین مورد نظرتان است.

وزن دوربین: از دیگر نکاتی که توصیه می کنیم حتما به آن در خصوص خرید این نوع از دوربین های مسافرتی توجه داشته باشید، وزن آنان است. اصولا دوربین های دوچشمی دارای ابعاد و وزن بسیار ناچیزی هستند؛ اما گاه به دلیل استفاده از آن ها در زمینه های مختلفی همچون رصد اجرام آسمانی، ممکن است وزن آن ها نیز افزایش پیدا کند که برای این منظور ما به شما توصیه می کنیم چنانچه وسیله دیداری شما عزیزان بیش از ۱۵۰۰ گرم بود، حتما برای بهره گیری از آن از یک سه پایه مستحکم نیز استفاده نمایید.

خطای رنگی: دوربین های دوچشمی دارای ۲ نوع اپتیک هستند که عبارتند از: آپوکروماتیک و آکروماتیک؛ در نوع اول خطای رنگی بسیار کم و کیفیت تصاویر به اندازه قابل توجهی بالا هستند. در نوع دوم؛ یعنی آکروماتیک درصد خطای رنگی خیلی هم ناچیز نیست و در نتیجه تصاویر از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند. (خطای رنگی به ایجاد هاله های رنگی در پیرامون اجسام نورانی گفته می شود که دلیل آن عدم کانونی شدن طول موج های مختلف نوری در یک نقطه می باشد) همچنین بد نیست بدانید که دوربین های دوچشمی مجهز به آپروکروماتیک از قیمت های به مراتب بالاتری نیز به نسبت نوع دوم این دوربین ها برخوردار هستند.

میدان دید: از دیگر پارامترهای مهم در خرید دوربین شکاری، توجه به میدان دید آن است که برحسب درجه عنوان می شود. خریداران عزیز توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها دارای میدان دید ثابت هستند و برخی دیگر از میدان دید با قابلیت ایجاد تغییر در دوری و یا نزدیکی آن بهره می برند.

قیمت دوربین دوچشمی: قیمت دوربین دوچشمی برحسب خیلی از فاکتورهایی که در این مطلب در خصوص آنان صحبت کرده ایم، تعیین می شود. منتها شما باید بدانید زمینه استفاده از این دوربین ها کاملا مختلف است و بایستی با توجه به نوع نیاز خود، جهت خرید یکی از این دوربین های شکاری مناسب اقدام فرمائید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید دوربین دو چشمی یا تک چشمی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از 12 دوربین دوچشمی ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این دوربین ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

[digikala key=”دوربین دوچشمی” count=”6″]

[digikala key=”دوربین شکاری” count=”6″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا